Zmeny v bankových poplatkoch

Spotrebiteľské spektrum

Zmeny v bankových poplatkoch

09. 02. 2018 15:18

Otvorili sme tému zmien, alebo úprav poplatkov za rôzne bankové služby a operácie. Podľa odborníkov na financie iba o už - viac-menej - pravidelný a každoročný počin bánk, ktorý sa väčšinou deje na začiatku nového kalendárneho roka. Výnimkou nie je ani rok 2018. Podľa finančného analytika portálu Finančný kompas, Maroša Ovčarika, sú zmeny individuálne u každej banky a hlavné dôvody bánk, prečo k väčším, či menším úpravám v poplatkoch pristupujú, sú dva:

Buď je za tým snaha maximalizovať svoje výnosy nielen z úrokov, ale aj z poplatkov za bankové operácie, alebo chcú minimalizovať množstvo operácií priamo u pracovníkov v pobočkách bánk tak, aby sa títo „ich ľudia" mohli sústreďovať skôr na bankové poradenstvo, či získavanie nových klientov. Nepriamo tak tlačia, aby operácie, ktoré môže klient robiť napríklad cez internet-banking robil touto „neosobnou" formou.

Miroslav Talavašek sa Maroša Ovčarika pýtal aj na to, ktorá banková operácia sa najčastejšie a u väčšiny našich bánk odzrkadlila v zmene poplatkov:

spotrebitelia_bankove poplatky_zmeny
Stiahnuť audio súbor

Toľko dnešnáaktuálna „banková" téma. - No možno ste sa aj vy dostali do situácie, z ktorej sa - ako spotrebiteľ - neviete „vymotať": Povedzme nevyriešená reklamácia, tovar, ktorý ste si neobjednali, „odfláknutá" či predražená služba, alebo čokoľvek iné, v čom cítite, že to „malo vyzerať inak" a druhá strana vám to nechce uznať .... Dajte nám o tom vedieť:

Buď na e-mail s adresou reginavychod@rtvs.sk, alebo krátko na redakčný záznamník s číslom 055/6822 920 spolu s telefónnym kontaktom na vás!

Ak chcete, môžete nám svoj príbeh/problém poslať aj na poštovú adresu:

RTVS, Slovenský rozhlas, Rádio Regina Východ, Moyzesova 7, 040 01 Košice.

A v neposlednom rade môžete využiť môžete aj našu facebookovú stránku.


Živé vysielanie
??:??