Reklamácia obuvi

Spotrebiteľské spektrum

Reklamácia obuvi

03. 05. 2018 15:43

Pred týždňom sme v tejto rubrike hovorili o problémoch jednej kategórie obuvi, označenej ako „módna", či „vysoko módna" obuv. Skonštatovali sme - spolu s organizáciou, ktorá pomáha spotrebiteľom, ako aj so Slovenskou obchodnou inšpekciou,- že ide o veľmi špecifický tovar, pri ktorom je eventualita uspieť pri reklamácia - prakticky - nemožná! - A to najmä ma základe samotnej špecifikácie tejto kategórie obuvi v európskej norme, ktorá hovorí, že - citujem: „nie je navrhnutá a nevyrába sa na bežné nosenie, lebo uprednostňuje módny štýl. Je určená na krátkodobé, občasné a nenáročné nosenie, čomu zodpovedá materiál i typ konštrukcie..." - koniec citátu. A tak zväčša predávajúci odmietne uznať jej reklamáciu z titulu „nesprávneho používania topánok" spotrebiteľom.

Čo však, ak obuv nie je z tejto kategórie? - To je aj prípad našej poslucháčky, pani Eva z okresu Košice-okolie, ktorá si topánky kupovala v jednej z košických značkových predajní obuvi:

reklam.obuvi 1
Stiahnuť audio súbor

Pani Eva z okresu Košice-okolie si kúpila topánky za cenu temer 90 eur. Po necelých 4 mesiacoch nosenia zvršok pravej topánky v časti v oblasti malíčka praskol. - Je teda len prirodzené, že sa s poškodenými topánkami - ani nie po roku od ich zakúpenia - vybrala späť do košickej značkovej predajne, v ktorých ich kúpila. - Čo nasledovalo?:

reklam.obuvi 2
Stiahnuť audio súbor

Živé vysielanie
??:??