Emocionálne podfarbenie správ

Emocionálne podfarbenie správ

V mesiaci apríl sme v rubrike Myslím, teda som hovorili najmä o tom, odkiaľ čerpať informácie v aktuálnej situácii, ktorá v médiách dostala už aj svoje pomenovanie - koronakríza. Zamysleli ste sa ale nad tým, aký jazyk médiá využívajú, keď nás denne informujú? Aké slová volia autori článkov, redaktori či dokonca autority a odborníci, ktorých zistenia nám vytvárajú celkový obraz o dianí?

Ak by sme sa mali začať rozprávať o jazyku, jednotlivých slovách, ktorými sprostredkúvame informácie, musíme sa najprv zamyslieť nad tým, ako vzniká text. Na to, aby sme povedali, čo chceme, volíme konkrétne slová a tie môžu mať často, takpovediac, aj vedľajší účinok. Okrem informovania na nás pôsobia aj emocionálne. O štylizácii textu sa Eva Peknušiaková zhovárala s prof. Danielou Slančovou z Katedry slovenského jazyka a literatúry Prešovskej univerzity v Prešove:

MTS_maj_01;peknusiakova Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

 

Živé vysielanie ??:??

Práve vysielame