Nákup v e-shopoch

Nákup v e-shopoch

Európske spotrebiteľské centrum pre Slovenskú republiky je spotrebiteľská inštitúcia pôsobiaca „pod strechou" nášho ministerstva hospodárstva a zaoberá sa mimosúdnym riešením spotrebiteľských sporov v rámci celého európskeho trhu tovarov a služieb, vrátane Islandu a Nórska. Od jeho zástupkyne, Sone Kubáni, sme už počuli, aké informácie by mal „dôveryhodný e-shop" - na svojej internetovej stránke - obsahovať; - Tak o sebe, ako aj o ponúkanom tovare, alebo službe. Ďalej o dôležitosti overiť si e-shop, na ktorý sa chceme obrátiť prvýkrát, ako sa „poistiť", aby pre nás nákup zo zahraničného e-shopu neznamenal nijaké riziko, či aké sú najvhodnejšie formy a spôsoby platby e-shopu za objednaný tovar, či službu.......

Miroslav Talavašek sa u Sone Kubáni zaujímal aj o to, či sa v prípade nákupu cez e-shop z iného členského štátu EÚ riadi takto uzavretá zmluva legislatívou daného štátu, alebo platnými slovenskými právnymi predpismi(?):

1nakup_e-shopy Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

Čoraz častejšie využívanie možnosti nakupovať tovary, alebo objednávať si služby prostredníctvom internetu, teda cez tzv.-ný e-shop so sebou prináša možnosť získať jedno, či druhé (pozn.: tovar/službu) oveľa pohodlnejšie a bez „dlhého behania po obchodoch". No na druhej strane môže byť istou „daňou" za tento pohodlný spôsob sklamanie. - Jednak z toho, že tovar, či službu, ktorý sme si objednali nemá nami požadované parametre, alebo nebude „fungovať" podľa našich predstáv a podobne .... Jednoducho - na rozdiel od bežného obchodu, kde si tovar prezrieme, vyskúšame, dáme predviesť predávajúcim a podobne - v e-shope do istej miery kupujeme „mačku vo vreci".

Miroslav Talavašek už od zástupkyne Európskeho spotrebiteľského centra pre Slovenskú republiky, Sone Kubáni, dozvedel, že existuje možnosť, aby sme -ako spotrebitelia - odstúpili od zmluvy uzavretej cez internet. Možno však odstúpiť od každej, takto uzavretej zmluvy?:

nakup_e-shopy-02 Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

Ak máte aj vy nejakú nezodpovedanú spotrebiteľskú otázku, či problém, ktorým sú (alebo boli) - podľa vás - porušené vaše spotrebiteľské práva v akejkoľvek oblasti života, a nedokážete si s ním poradiť sami, napíšte nám na adresu:

RTVS, Rádio Regina Východ, Moyzesova 7, 04 01 Košice,

prípadne na e-mailovú adresu: reginavychod@rtvs.sk. Pripíšte k tomu kontakt na seba a my skúsime nájsť „kompetentnú" odpoveď či riešenie problému za vás!


Živé vysielanie ??:??

Práve vysielame