Vymožiteľnosť práva

Vymožiteľnosť práva

O tom, že domôcť sa na Slovensku svojho práva je stále veľmi zdĺhavý proces s neistým výsledkom. Súdy zavalené tisíckami prípadov, mediácia, či iné mimosúdne riešenie problému - napríklad i reklamácie tovaru, či služby - sa ešte príliš neudomácnilo. Všetci o problémoch v tejto právnej oblasti vedia, hovoria o nej, no „veci sa hýbu" len veľmi pozvoľna. No zdá sa, že aspoň v niektorých prípadoch veľkých spotrebiteľských prípadov, priam „káuz" s rozmermi zasahujúcimi spotrebiteľov vo viacerých európskych krajinách sa predsa čosi udeje. Po vlaňajších aktivitách Slovenska a niekoľkých ďalších susedov v súvislosti s dvojakou kvalitou potravín u nás a - povedzme - na západe kontinentu ohlásila - na sklonku minulého týždňa - česká eurokomisárka zodpovedná za oblasť spravodlivosti, spotrebiteľov a rodovú rovnosť Věra Jourová, prijaté opatrenia, ktoré by mali problém dvojakej kvality v Európe riešiť. Predstavitelia slovenských organizácií ochraňujúcich a obhajujúcich práva spotrebiteľov tento krok vítajú a chápu ho ako vklad Bruselu k lepšej vymožiteľnosti práv spotrebiteľov. Okrem segmentu potravín a ich kvality aj napríklad pre dosiahnutie podobného odškodnenia, akého sa po kauze dieselgate dočkali majitelia áut s manipulovaným softvérom za Atlantikom... Už v závere minulého roka sa však začala kampaň európskych spotrebiteľských organizácií s cieľom dosiahnuť podobný výsledok cez spoločnú žalobu poškodených majiteľov vozidiel. U nás táto kampaň registrovania sa poškodených majiteľov dieselových vozidiel práve štartuje - rovnako na online platforme sk.myright.com. Miroslav Talavašek sa Petry Čakovskej z popradskej Spoločnosti ochrany spotrebiteľov pýtal aj na dĺžku trvania kampane u nás:

spotrebitelia_vymozitelnost prava Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.



Živé vysielanie ??:??

Práve vysielame