Zmluva na diaľku

Zmluva na diaľku

Zmluvy uzatvorené na diaľku - stretávame sa s nimi denne. Ak nakupujeme cez internet, pri predajnom stánku, či cez telefón. Najmä posledná možnosť patrí medzi spotrebiteľmi najkontroverznejšie. Ako sa uzatvára zmluva na diaľku cez telefón? A na čo si dať pozor? To sa dozviete v príspevku Dušany Štecovej. Ondreja Kračúna zo Združenia Slovenských Spotrebiteľov sa však najskôr pýtala, ako je zmluva na diaľku definovaná v našej legislatíve.

Zmluva na dialku 1 Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

Zmluvy uzatvorené na diaľku - tie sú dnes témou nášho spotrebiteľského spektra. Patrí medzi ne nákup cez internet, ale aj nakupovanie cez telefón. Ako sa takéto zmluvy uzatvárajú v medziach zákona? V prvom rade spotrebitelia musia byť informovaní o všetkých podmienkach predaja. Až následne by mali súhlasiť (alebo nesúhlasiť) s predajom. Ak spotrebiteľ výslovne súhlasí prostredníctvom telefonátu s nákupom panvice, bambusových ponožiek alebo vankúšov - uzatvára takzvaný konkludentný, teda tichý súhlas. Tým vzniká zmluva uzavretá na diaľku. Aj od tej však môže spotrebiteľ odstúpiť. Dušane Štecovej priblížil viac Ondrej Kračún zo Združenia slovenských spotrebiteľov. Najskôr si pripomeňme, o čom by mal byť spotrebiteľ v prvom rade informovaný.

Zmluva na dialku 2 Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.


Živé vysielanie ??:??

Práve vysielame